Saturday, July 9, 2011

La Tas'aluni


لا تسألوني عن حياتي
Jangan tanyakan aku tentang kehidupanku

فهي أسرار الحياة
Ia adalah rahsia sebuah kehidupan

هي منحة هي محنة
Ia adalah anugerah,Ia adalah ujian

هي عالم من أمنيات
Ia adalah dunia yang penuh dengan cita-cita

قد بعتها ألله
Aku telah menjualnya kepada Allah

ثم مضيت في ركب الهداة
Kemudian aku berjalan dalam barisan para pembawa petunjuk

لا تسألوني عن حياتي
Jangan tanyakan aku tentang kehidupanku

أما طريقي فهو قرأن...وسيف...وابتلاْ
Jalan hidupku adalah Quran..pedang..dan ujian

الله باركه وسار عليه قبلي الأنبياء
Allah telah memberkatinya dan para Nabi yang terdahulu telah melaluinya

ومواكب الشهداء روته بأنهار الدماء
Para syuhada' telah menyirami jalan ini dengan darah mereka

فاذا به روض ذكي
Maka jadilah ia taman indah

في اطار من ضياء
Yang dikelilingi cahaya

لا تسألوني عن حياتي
Jangan tanyakan aku tentang kehidupanku

أما مصيري فهو
Sedangkan penghujung perjalananku

ما يرضي الإله وما يريد
apa yang meredhakan Allah dan apa yang diinginiNYA

الفوز بانصر المبين
Keuntungan dengan kemenangan nyata

او الشهادة والخلود
Atau kesyahidan dan keabadiaan

فاذا وجدت على الثرى
Jika engkau telah berada di muka bumi

والعمر محدود الحدود
Dan engkau tahu bahawa umurmu terbatas

فكن البطولة والهداية
Maka jadilah pahlawan dan pembawa petunjuk

او فيا بءس الوجود
Jika tidak,alangkah buruknya kewujudanmu

لا تسألوني عن حياتي
Jangan tanyakan aku tentang kehidupanku

فهي أسرار الحياة
Ia adalah rahsia sebuah kehidupan....

No comments:

Post a Comment