Monday, April 25, 2011

~Ya Ilahi,,~





Bismillahhirrahmanirrahim,,,


Hari nie,mood tak berapa nak ok,nak tulis sajak boleh tak?


~Yang terlihat olehku dalam menatap kekabutan,
Hanyalah asap-asap yang menyesakkan dada,
Pun begitu,keserabutan itu masih b isa kurasakan,
Lalu mata ini kupejam rapat-rapat,
Mahu buta dari persoalan yang membingkiskan rasa gundah gulana,
Bukan itu pintaku hidup di sini,
Tidak pernah tangan ini tertadah,
Memohon sesuatu yang mendatangkan musibah,
Bukti betapa kerdilnya aku,
Tidak bisa menolak sesuatu yang KAU tentu,
Jujurnya,KAU sengaja mahu menguji,
Setakat mana keteguhan akidahku berpasak,
Adakah seperti kayu-kayu reput?
Ataupun seperti besi-besi yang berkarat?
Maka,hanya aku sendiri yang bisa menjawabnya!
Tuhan,bantu aku untuk merungkai segala keserabutan ini,
Bantu aku untuk perangi membuang kotoran di hati,
Bantu aku untuk menjadi mukminah sejati,
Sungguh aku rindu,
Sungguh aku malu,
Sungguh aku mahu,
Untuk bertemu diriMU yang satu,
Untuk menunaikan janji-janji aku padaMU,
Untuk mengatakan aku benar-benar mencintai diriMU,
Maafkan aku yang lalai ini,
Maafkan aku yang lupa diri ini,
Maafkan aku yang hina dina ini,
Ingin aku lari jauh dari dunia yang fana,
Ingin aku berpaling dari manusia durjana,
Ingin aku menjadi hambaMU yang setia,

~sinar mentari itu akan kembali suatu hari nanti,
& aku tinggalkn masa kelabu yang pnuh berdebu dgn dosa2 lalu yg brduri,
jalani hari dengan pasti,
slma nadi berdenyut selari,
slama itu aku tdk akn brhnti brlari dan mncari erti hdup maknawi,
...mnjadi hamba yg betol2 sjud mnymbah Ilahi,
ku tdk akn pnat mengejar "ssuatu" yg mnnti d sana nnti,,
ya Rabbi,,redhailah hambaMU ini~


Hasbunallah wanikmal wakil,,

No comments:

Post a Comment