Saturday, October 30, 2010

ketukan hati seorang sahabat

“Segala puji bagi Engkau, duhai Tuhan semesta alam. Aku banyak berdosa kepadaMu dan aku tidak memiliki alasan untuk berdalih daripada dosa-dosaku. Apapun yang aku derita saat ini semata-mata kerana kecintaanMu kepadaku yang berusaha menyedarkan diriku daripada kesalahan-kesalahanku. Tuhanku, aku adalah milikMu, lakukanlah apa sahaja seperti yang Engkau kehendaki. Aku lebih suka saat ini kerana kelelahanku telah mengingatkan aku kepadaMu. Maafkan aku, maafkan aku duhai Tuhanku. Engkau adalah Tuhan Yang Maha Baik dan aku percaya kepadaMu dengan segenap hatiku. Engkau takkan pernah kutukar dengan apapun dari nikmat dunia ini. Selamatkan aku dari dunia dan akhirat.”

kdgkala kita senyum skdr utk mnutup luka d hati & kdgkala kita ktwa hnya utk mgubati ksdihan dlm diri,
adakalanya kita mlgkah dgn pnuh yakin sedangkan perasaan goyah menunggu rebah,
bila mnangis tak siapa tahu,.
walau siapa pun kita, d mana kita berada...
langit tetap d junjung,tanah d pijak rapi,
slagi kita hidup, langkah mesti d teruskan,
jgn skali2 kesal dgn nasib diri,
krn kita adlh sebahagian dr makhluk Allah y sdg d uji...

ku doakanmu wahai sahabatku y setia, walau resah dlm kepungan ujianNya,walau lena dlm ketenangan drNya,
moga terus beradu dlm ketaatn mlaksanakan ibadah pd y Satu,.
mdh2an diri ini mampu mgiringimu dlm redha illahi..

berilah khbr gmbira kpd org2 y beriman...bhw kurnia y besar dr Tuhan sdg menanti mrk....

~qum faanzzir!!~

No comments:

Post a Comment